Leven met een nierziekte

Nierschade heeft grote invloed op het leven van patiënten en hun naasten. Lees hun persoonlijke verhalen en leer meer over dialyseren en transplanteren. Advies nodig? We helpen je graag.

Persoonlijke verhalen

Nierschade zet het leven van patiënten op z'n kop. Lees de verhalen van nierpatiënten en hun dierbaren.

Je ziet Marie Ceciel

Dialyse

Nierpatiënten hebben dialyse nodig om in leven te blijven. Dialyseren is niet alleen zwaar maar kost ook veel tijd.

Je ziet een dialysemachine

Transplantatie

Een donornier is voor veel patiënten hun laatste hoop. Maar een niertransplantatie is niet zonder risico.

Je ziet een illustratie van een persoon in bed en een arts

Advies voor nierpatiënten

Dreigt je nierziekte je leven te beheersen? Wij laten zien dat het anders kan.

Je ziet 2 personen in gesprek

Nieren.nl

Nieren.nl is een online platform voor nierpatiënten én hun naasten. Nieren.nl is een initiatief van de Nierstichting en de Nierpatiënten Vereniging Nederland.

website nieren.nl

Nierpatiënten Vereniging Nederland

De NVN biedt informatie en advies, maakt contact met andere patiënten mogelijk en komt op voor de belangen van nierpatiënten, o.a. bij de overheid en zorgverzekeraars.

NVN

Nier Magazine

Dit tijdschrift voor nierpatiënten, hun naasten en nierdonoren verschijnt 6x per jaar.

Feiten en cijfers

Elk jaar komen er zo’n 2.000 patiënten met nierfalen bij. Om in leven te blijven zijn dialyse of een niertransplantatie nodig.

Je ziet een grafiek over de donorregistratie op 1 januari 2020