Nierstichting bundelt krachten met HelloFresh voor zoutbewuste maaltijden

Je nieren zijn bijzondere organen met een belangrijke functie. Daar wil je dus goed voor zorgen. Maar wist jij dat maar liefst 85% van de bevolking te veel zout eet? Zonder dat je het doorhebt, krijg je meer zout binnen dan goed is voor je nieren. Daarom is de Nierstichting blij met de samenwerking met HelloFresh om mensen te laten proeven dat met minder zout minstens zo smakelijk kan zijn.*

Nierschade is onomkeerbaar. En als we niets doen, wordt nierschade de komende jaren wereldwijd doodsoorzaak nummer 5. Onnodig, omdat veel nierschade voorkomen kan worden, onder andere door zoutbewust te eten. Daarom zet de Nierstichting zich in voor een zoutbewust leven. Kleine aanpassingen in je voeding hebben grote effecten op je gezondheid. Samen met HelloFresh laten wij je proeven hoe je heerlijk en gezond zoutbewust kan eten.

In de box van 23 t/m 29 september zitten drie gevarieerde en gezonde recepten en van 7 t/m 13 oktober zijn twee recepten toegevoegd. Met HelloFresh zetten we heerlijke, zoutbewuste recepten (max. 2 gram) in de schijnwerpers. Bekijk de recepten hier.

* De recepten van HelloFresh zijn niet specifiek voor nierpatiƫnten.