Missie+ programma

Missie+ projecten 2022
NXTGEN Hightech – artificial organs
NXTGEN HIGHTECH heeft in 2022 van het Nationaal Groeifonds €20 miljoen toegekend gekregen voor de ontwikkeling van artificiële nieren, vasculaire grafts en stents voor hemodialyse. Dit bedrag wordt gematched met €17 miljoen van andere partijen, waaronder een bijdrage van de Nierstichting van €758.422 bij uit het Missie+-programma.

Missie+ projecten 2021
Check@Home (Folkert Asselbergs)
De Nierstichting startte samen met de Hartstichting, het Diabetes Fonds en de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA) het project Check@home. We willen zorgen dat iedereen in Nederland tussen 50 en 75 jaar zelf thuis kan testen of er sprake is van chronische nierschade, hart- en vaatziekten en diabetes type 2. Doel is om de ziektelast met 25% te verlagen in tien jaar. Dankzij een subsidie van NWO van €8,9 miljoen kan een groot onderzoek starten naar de beste screeningsmethode hiervoor.

Caring for the caregivers

PRO-guide