Wetenschappelijk onderzoek

Dankzij inkomsten uit onder andere donaties, de collecte en nalatenschappen kan de Nierstichting onderzoeken financieren die bijdragen aan een beter leven voor nierpatiënten, betere behandelingen of onderzoek gericht op het uiteindelijk genezen van nierziekten.

De Nierstichting stimuleert wetenschappelijk onderzoek dat kan zorgen voor doorbraken op het gebied van vroege opsporing, diagnose, transplantatie en dialysebehandeling en kwaliteit van leven. Wij willen met het onderzoek dat wij subsidiëren meer effect voor de patiënt bereiken. Samenwerking met toonaangevende wetenschappers en patiënten is daarom ingebed in ons werk. Want de kennis en ervaring over hun ziekte is onmisbaar voor onderzoek dat echt impact kan maken.
Op deze pagina’s lees je meer over de verschillende onderzoeken die wij subsidiëren. De meeste onderzoeken lopen meerdere jaren.